Gillobacka hembygdsgård

02400 Kyrkslätt

Uthyrning av mötesutrymmen

B r e d b e r g s f o n d e n   2 C     0 2 4 0 0    K y r k s l ä t t

Föreningshuset omfattar två konferensutrymmen i nedre våningen som kan hyras för maximalt 32 personer till vilka det finns plats. I hyran ingår pausutrymmet, där det finns kärl, kaffekokare, spis, diskmaskin, kylskåp osv.  Vi tar för givet att man lämnar utrymmena i samma skick som när man kom. Rökning är förbjuden inomhus.

Hyran för en vardag måndag-fredag är 70 € och för veckoslutet lördag-söndag 160 €. Rabatterad hyra för regelbundet återkommande kurser eller möten.

Bokningar och förfrågningar

Kyrkslätts hembygdsförening

• Linda Enkvist mobil 040 7172716
  • Kurt Ekman mobil 0400 412105

Kalendern visar när Gillobacka hembygdsgård är bokad.

De med grå bakgrund markerade dagarna är hembygdsgården reserverad.

Nov 2022
TiOnToFr

181920

Hyresavtal

Det är möjligt att få bekanta sig med huset på förhand.

Obs! All biltrafik bör ske via Bredbergsfonden.

1. Hyrestagaren hyr huset genom att kontakta och komma överens med en av hembygdsföreningens kontaktpersoner för bokningar och förfrågningar.
  2. Därefter sändes formuläret för hyresavtalet: Klicka här för att fylla i formuläret.
  3. Hyrestagaren betalar överenskommen hyra senast en vecka före hyresdatumet till
          Konto:
          Kyrkslätts hembygdsförening rf
          FI68 5092 0920 5334 19
          referensnumret erhålles av kontaktpersonen

Genom denna betalning godkänner hyresgästen hyresvillkoren.

HYRESVILLKOR:
Hyrestagaren får tillgång till nedre våningen av Gillobackahuset. Ingång från gårdssidan, högra dörren. Huset är handikappanpassat och har inva-wc. I huset får max 32  personer vistas. Huset är lämpligt för möten, kurser, mindre fester, mottagningar mm.

I köket finns tillgång kylskåp med frys, spis med ugn, kaffekokare, vattenkokare, microvågsugn, diskmaskin, kärl för 40 personer (champagneglas finns men vinglas finns ej). Kylskåpet är normalt inte på. Om hyresgästen vill använda det så sätt på det genom att vrida reglaget till nåt mellan 3-4. Vrid ner reglaget efter användningen och lämna kylskåpsdörren på glänt. Rekommenderas att vid behov ta med borddukar, handdukar och soppåsar. I mötesrummet finns ett stort bord med stolar. I konferensrummet finns 32 stolar samt 7 bord (mått 65 x 130 cm) som man kan flytta om hur man vill. I skåpet finns en videokanon och en duk att visa bilden på. Från salen går en dörr ut som fungerar som nödutgång. Brandsläckare finns i hörnet av mötesrummet och en släckningsduk i köket.

Värmen regleras av hyresvärden. Vid behov kontakta hyresvärden.

Rökning och husdjur är förbjudna inomhus. Eldstäderna får inte användas.
Ta hänsyn till grannarna. Måttlig ljudnivå senast efter kl. 22 och verksamheten avslutas senast kl. 01. Övernattning är förbjudet,

Fönsterluckorna ut mot Gamla Kustvägen skall normalt hållas stängda och låsta men får öppnas då det finns människor i huset. Nyckeln till dem finns i gula skåpet i konferensrummet.

Hyrestagaren bör vara myndig.

Hyrestagaren bör lämna huset i lika gott skick som när hen fått besittning till det.
Dammsugare, golvmoppar, wc-papper mm finns i städskåpet vid ytterdörren.
Fastigheten har inget sopkärl. Alla sopor bör tas bort.

Hyrestagaren ansvarar för verksamheten och eventuella skador som uppkommit under hyrestiden. Hyrestagaren ansvarar för att fönster och dörrar är stängda och låsta då de lämnar byggnaden.

Nyckeln till fastigheten fås och ges tillbaka enligt överenskommelse med kontaktpersonen.

Föreningen önskar Hyrestagaren en trevlig tillställning!