A r k i v a l i a
Katalogen visar lista

Katalogen

Katalogen innehåller ett plock ur materialet i Arkivalias samlingar vilka alla har anknytning till Kyrkslätt.

Klicka på Bild, Dokument, Text eller Tryckt publikation och sedan på länken under rubrikan Titel för det objekt du vill bekanta dig med.

Samling: Sortering enligt samling i arkivet (varje samling kan innehålla ett eller flera objekt)

Mera information om
 samlingen erhålles
 genom att klicka på .

Alla: Alla samlingar och objekt som visas i Katalogen.

Katalogen är förverkligad som ett samarbete mellan Digihem och Webbhuset. Digihem är Finlands svenska hembygdsförbunds satsning på det lokala digitala kulturarvsmaterialet.

Kirkkonummen Heikkilän Martat, yhdistyksen arkisto.

1106 Tallettaja ja arkistonmuodostaja: Kirkkonummen Heikkilän Martat ry. Yhdistyksen arkisto. Ainestoa perustamisvuodesta 1988 eteenpäin, täydennetään vuosittain. 15 arkistokoteloa. Perustamisasiakirjat ja jäsenluettelot ovat vielä puheenjohtajan hallussa.

Kokoelma sisältää pöytäkirjoja, kirjeistöä, tiliasiakirjoja, jäsentilastoja, tietoa retkistä, tapahtumista, kursseista, kierrätyskeskustoiminnasta, historiikin, ruokareseptejä ym.
Aineisto on suomeksi.
Kuvassa on mainoslehtinen Marttojen kierrätyskeskuksen avajaisista vuodelta 1996.
*****
1106 Deponent och arkivbildare: Kirkkonummen Heikkilän Martat ry. Föreningsarkiv. Material från grundandet år 1988 framåt, kompletteras årligen. 15 arkivkartonger, förteckning finns. Dokumenten om grundandet av föreningen och medlemsförteckningarna finns fortfarande i ordförandes besittning.
Samlingen innehåller mötesdokument, korrespondens, räkenskaper, medlemsstatistik, uppgifter om utflykter, evenemang, kurser, återvinningsverksamhet, en historik, matrecept mm.
Materialet är på finska.
På bilden ses ett reklamblad för öppningen av Marthornas återvinningscentral från 1996.